napęd do zetora 5245
Wiersze o przyjazni

Temat: Przedni napęd do C-360 ?!?!?!
chłopaki nasze c 360 powstało z produkcji czeskiej zetor 4011 no w związko z tym przedni napęd pasuje bez przeróbek od zetor 5245 7245 macie tam przystawkę wał i napęd przedni a każda c 360 ma otwór do wymiany wałka gdyż przy wymianie nie trzeba go otwierać więc w zetorze to otwór do przystawkia w c360 tak samo

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=1852



Temat: Ursus C-330 4x4 Ursus C-330 4x4
Przedni napęd i napęd do przyczepy a po czym wy jeździcie po wodzie? Mam c330 i wiem z doświadczenia że z wozem konnym wjedzie wszędzie na bagnie w lesie i pójdzie tam gdzie 914 utopi się na amen, ostatnio wałowałem łąke po podsiewie i szła jak burza ugrzęzłem z 10 razy ale odpinam wał i sama wyskoczy (czego nie da się powiedziec o mf 255), napewno napęd przydał by się ale tylko w takich sytuacjach, w polu i tak uciągu na te 30 km nie brakuje, a znajomi którzy mają zetory 5245 żadko używają przodu w polu bo tylko więcej pali a w ekstremalnych warunkach się dusi.
Jeśli ktoś pracuje ciapkiem w lesie napęd się przyda ale nigdzie poza tym. A na marginesie podobno stronami bardzo popularny jest T25 z przodem może ktoś coś na ten temat?

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=3759


Temat: 5340 ile oliwy nalać.
He he u znajomego w 5245 nie dolewał i nie sprawdzał a hydraulika działała i tak doczekał się remontu skrzyni :lol:. Także radzę dolej przynajmniej do poziomu minimalnego. Dolna kreska w Zetorach 5245, 6245, 7245 i 7745 to 17L, środkowa 28L, górna 34L. W ciągnikach bez przedniego napędu wszystkie wartości pomniejszamy o 2L ^_^

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=11685


Temat: przedni naped
A własnie zapomniałem dopisać o wiosennych manewrach, nawet nie licz na to że zrobisz agregatem tam dzie byś buty pogubił w błocie, napewno wjedziesz dalej ale nei tam gdzie się nie da to się nie da zrobić, nawet jak sam ciągnik będzie szedł opuścisz agregat i stoisz i 4 kółka fruwają i tak jak będziesz miał normlane opony to rowy po kolana wywalisz, a na szerokich tak jak ja mam 420 i 480 przy masie własne 3,8t ciągnik ślizga się pływa, ale gleba która jest za mokra to nie dadaje się do obrubki agregatem i musisz poczekać, najwyżej koleiny można porobić to szybciej obsechnie ;)
a co do zetora 80km to zależy jeszcze jaki 7745 jak najbardziej ale już ten taki jak 80tka z napędem, będzie podobnie jak z zetorkiem 5245 czyli za duża masa za mała moc, ciągnik będzie mułowaty, znajomy miał i sprzedał dopiero 10045 czy jakoś tak 100km ciężki zetor to dopiero bestia w polu w porównaniu do 80tki 4x4.
ps. chcesz założyć do zetora przód czy coś kupic?

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=7952


Temat: Zastępca C-360 na 10ha Jak wyżej
A może T150K najlepiej ;)
Palnujesz wymieniać cały park maszynowy pod większy traktor? Albo zwiększać areał gospodarstwa? Kup sobie Zetora 5245, będziesz miał większy komfort, dodatkowo przedni napęd i tę samą moc co w C360, ewentualnie pomyśl nad 6245, bo 7245 bedzie za duży na 10ha, będziesz potrzebował do niego większego sprzętu niż do C360. Znam gościa który nie miał co robić z kasą i kupił sobie 7245 na 8ha, od tamtej pory ludzie we wsi wytykają go palcami i śmieją sie :D Jeśli szukasz następcy swojej sześćdziesiątki to rozglądaj sie za ciągnikiem podobnej mocy.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=4656


Temat: przebieg 20000 mtg bez remontu maxymalny przebieg silnika bez remonu
zetor 5211 rocznik 1989 ma okolo 9000 mth i jak do tej pory to silnik nie był dotykany... ale to juz kwestia czasu... strasznie dmucha przez odme i troche olej zaczął brać, no i oczywiście stracił dużo mocy... może tej zimy sie staruszek doczeka remontu  ;D... może troche nie w temacie ale kto sie orientuje jak cenowo może stać przedni most od 5245? bo przy okazji remontu pogrzebał bym troche co by przedni napęd dziadziusiwi sprawic

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=765


Temat: Valtra na 15 ha
Chłopak młody, z czasem nauczy się rozsądnego myślenia. Trzeba naprawde bardzo wiele pracy włożyć w gospodarstwo aby funkcjonowało, a co dopiero aby je rozwinąć to praca nie starczy... trzeba mieć do tego głowę.
Valtre chce kupić... Marzyciel...
Ja marzę o używanej renówce, aby zamienić za zetorka, ale zetorek pod zastaw kredytu jest i ręce związane.
Kredyty trzeba najpierw pospłacać aby móc inwestować. A właścicielem gospodarstwa może będe za 2 lata.
Jak nie zapracuje się na kawałek chleba to nic się nie będzie miało.

Ale jeśli chcesz większy ciągnik na to gospodarstwo to radzę wymienić C-360 i kupić zetora 5245 7245 a najwyżej 7745
Przedni napęd w tych czasach to niezastąpiona rzecz.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=17330


Temat: Jaki ciągnik pomocniczy do 30 paru tysięcy?
tak tylko jeśli ten ciągnik ma pracować w opryskach to niech weźmie albo zetora 7245 choć wątpię żeby za taką kasę kupić dobrego takiego zetora z tej serii lub 5245 co według mnie jest najlepszym rozwiązaniem bo ma wąskie koła więc mniej strat i przedni napęd więc jak troszkę mokro będzie to wyjedzie

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=10654


Temat: Jaki ciągnik do tura?? 4x4 czy 4x2
Do tura najlepszy ciągnik z przednim napędem i rewersem. Może Ursus 4514-5314 albo Zetor 7340. Mój kumpel ma w 4514 i jak na razie wymienił tylko końcówkę siłownika hydrostatycznego wspomagania. Niepolecałbym Zetorów serii 5245-7745. Mam w 7745 i wali mi sie przednia oś i wspomaganie (mam zwykłe nie hydrostatyczne).

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=16873


Temat: Zetor 5211 Brak ładowania

Czy 5245 ma hamowaną przednią oś? I jak z hamulcami w 5211 bo pracuje w dość górzystym terenie..
Mam pług 3 skibowy już, ciapek w nim śmiga po ścierniskach i spokojnie daje sobie rade, ale do orki byłby za lekki, myśle że do 5211 bedzie w sam raz :]

Nie ma hamowanej przedniej osi, chyba że załączysz przedni napęd ;) W moim Zetorze sie dość często zapowietrzały, chyba już ze starości ;) ale odpowietrzone hamowały dobrze. Przy kupnie zwróć uwage czy pedał łapie odrazu czy trzeba podpompować. A w razie czego pod ręką jest efektywny ręczny (przynajmniej u mnie działał świetnie).

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=13693


Temat: wybór ciągnika jaki będzie najlepszy

Tak tak gadaj gadaj bo swistak siedzi i zawija je w te sreberka...Tylko jeździłem 5211 i 5245 i nie chce mi sie słuchac tych głupot które wygadujesz...Najlepiej niech kupi sobie statego mf 255 z kabiną taką co jak deszcz pada to ci bokami wody nabiera...Hałas taki ze słuchawki trzeba miec....Ale pewnie powiesz ze jak MF255 miałby przodek to by było super ale jak ma zetor to jest blee....I wcale zetory tak duzo nie palą...
A po jaki h*j przodek w ciągniku 45 km jak tylnymi kołami kołami ledwie przebiera bo ma szerokie i jest dobrze dociążony, nic tutaj nie wspominałem ani o mf 255 ani o tym że zetor dużo pali tylko że z przednim napędem wzrasta spalanie a efektu nie ma, a w eskstremalnych warunkach się dusi, fakt może w 3514 jest bardziej potrzebny przód bo jest lekki ale podobno ten to dopiero się dusi z przodem, prawa fizyki są takie że nie jest wprost proporcjonalna moc do masy ciągnika i szerokość robocza maszyny do zapotrzebowania mocy itd, im mocniejszy ciągnik tym bardziej jest potrzebny przód, np. dlaczego w ekstremalnych warunkach na pusto 914 się zakopie a c330 pojedzie dalej (na własne oczy widziałem) ?

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=4762


Temat: Zetor 5245 opinie o tym modelu oraz czy nadaje sie do prasy zwijającej

zetor 5211 nie pali wiele a mocy ma trocha a awaryjność to jak każdy zetor mała !!!!! Zetorek 5245 jest mocniejszy na wom u nas niedaleko robili próbę zapieli 3p i presa sipma na dobijaniu włączyli wałek i chcieli go ustawić na wolnych obrotach zgas!!! a zapieli 5211 to spokojnie sobie chodził na małym gazie z belarką na dobijaniu a wieć wniosek z tego taki



ZZEETTOORR mocniejszy



Kolego KAROL905 model 5211 nie wchodzi w grę. Chciałbym kupić coś z przednim napędem, bo czasem przydał by mi sie przód do orki w swoim gospodarstwie.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=7180


Temat: Zetor 5245 opinie o tym modelu oraz czy nadaje sie do prasy zwijającej
nie pisalem uciag tylko ciag.kazdy model 4*4 wiecej uciagnie niz 2*4,tylko jak w 4*4 wylaczysz naped na przod to gorzej ciagnie niz taki sam bez napedu.sam naped wazy 500 kg.a ty porownywales 5245 z 255 zetor ma wiecej km ale tone wiecej do ciagniecia.wiec jest mniej dynamiczny

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=7180


Temat: Zetor 5245 opinie o tym modelu oraz czy nadaje sie do prasy zwijającej

nie pisalem uciag tylko ciag.kazdy model 4*4 wiecej uciagnie niz 2*4,tylko jak w 4*4 wylaczysz naped na przod to gorzej ciagnie niz taki sam bez napedu.sam naped wazy 500 kg.a ty porownywales 5245 z 255 zetor ma wiecej km ale tone wiecej do ciagniecia.wiec jest mniej dynamiczny
Ze tak powiem - ciąg to jest w kominie. :lol: Wiadomo, że po włączeniu napędu część mocy idzie na napędzanie przekładni ale na polu rekompensatą jest mniejszy poślizg i większy uciąg, zdolność do pokonywania trudnego terenu.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=7180


Temat: Posiadacze nowych zetorów
Wlodiw-dzięki.
To co steruje blokada tylnego mostu jak nie pneumatyka ?
W zetorze 5245 nie zdążyło mi się coś takiego z przednim napędem. Zawsze staram się zapinać przód przed ewentualna niespodzianka (np. u podnóża góry a nie na stoku kiedy już buksuje). Ale nigdy nie zatrzymywałem się żeby włączyć. W proxie tak samo.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=2333


Temat: Zetor 7211 chce go kupic....
Dać to da rade tylko że po kilku sezonach sie wysra ;) Znajomy lata C360 3P z sipmą Z-279 i nie potrzebuje patrzeć na licznik w prasie, gdy dochodzi do 15 silnik pracuje pod masakrycznym obciążeniem (niedawno remoncik robił). Nie wiem jaką masz prase ale zapotrzebowanie na moc takiej Sipmy to minimum 54,5KM więc Zetor 5245 będzie za słaby, dlatego sugeruje 6245 albo 7245, do prasy w sam raz, dokupisz pług 3x40 lub 4x35, w turze też powinien sie sprawdzić, napęd 4x4 docenisz napewno :)

Troche niezdecydowany jesteś widze bo piszesz o Zetorze 5245 (51KM) a chwile wcześniej o U912 (78KM). Trudno cokolwiek doradzić przy takich rozbierznościach ;)

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=2289


Temat: Co zamiast c330 ?

i tak wole wspomaganie, to nie kawalki kilometrowe, często mają po kilkanaście metrów długości i kilka szerokości, takie realia podmiejskiego życia, ludzie nakupili działek zaopuszczonych i teraz muszą o nie dbać, ktoś sie buduje, ktoś robi w polu..
Wiem że o kabinie ;] Najbardziej jednak przekonuje mnie zetor.. nie wiem czemu, ktoś to może wyjaśnić? Zarówno z 5211(w sumie 5245) jak i mf/ursusem miałem styczność, i zetor wydaje mi sie lepszy ale nieumiem tego racjonalnei wytłumaczyć, napewno plus to kabina, ryk silnika i całkiem dobry osprzęt..


Piszesz ze masz male kawalki do obrobienia(dzialki) wiec zetor 5245 nie bedzie najlepszym rozwiazaniem <_< napewno 5211 bedzie mial lepszy promien skretu, co uczyni ze nie bedziesz musial sie tyle nakrecic na uwrociach, poza tym jak nie masz orbitrolu a masz przedni naped w zetorku to nie kreci sie tak leciutko B) Jesli masz uprawiac takie male dzialki to tylko zetora 5211 albo MF 255 z komfortowa kabina :rolleyes:

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=1690


Temat: Co zamiast c330 ?

Piszesz ze masz male kawalki do obrobienia(dzialki) wiec zetor 5245 nie bedzie najlepszym rozwiazaniem <_< napewno 5211 bedzie mial lepszy promien skretu, co uczyni ze nie bedziesz musial sie tyle nakrecic na uwrociach, poza tym jak nie masz orbitrolu a masz przedni naped w zetorku to nie kreci sie tak leciutko B) Jesli masz uprawiac takie male dzialki to tylko zetora 5211 albo MF 255 z komfortowa kabina :rolleyes:

Czy ty wiesz jak ciężko znaleźć mf'a z komfortową kabiną?Te egzemplarze prawie że nie występują ;)

Zgodzę się z tobą co do promieniu skrętu w 5245 jest od dużo mniejszy jak w 5211.Mam zetora i powiem wam że on ma większy promień skrętu jak 330 :) Ale nie przesadzaj że się tak ciężko kręci z napędem-przecież i tak będzie miał wspomaganie to nawet jak mu przyjdzie kręcić więcej ciągnikiem z przednim napędem to nie będzie to męczące.A mf nie ma wspomaganie i na pewno będzie się ciężej kręciło jak 5245 nawet bez orbitolu.

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=1690


Temat: Zamiana... MF255 na 5245

28tys. to chce gosciu w Gomunicach za 6245 tylko silnik ma od 72xx no i jest z 1982 roku :mellow: aktualnie przechodzi remont skrzyni(mozi ze tylko jakies kliny sie zerwaly,a tryby w super stanie) no i bedzie jeszcze pomalowany. A za tego na zdjeciach powiedzial mi 29tys.(1992r) z tym ze opony do wymiany,no i szyby(przednia,tylna i boczna)
Jak chcesz 5245 to daj sobei spokój z 4x4 i weź 5211 bo za napęd liczą sobie jak za drugi ciągnik i jeśli nie masz zabagnionych łąk to styknie bo co z tego napędu jak silniczek słąby i jak wjedziesz w błoto to się będzie tylko dusił, 5211 kupisz dużo młodsze w lepszym stanie i mniej wysilone, a pozatym każdy woli stare zetory bez napędu bo maresorowaną przednią oś, a przednie napędy w starych zetorach bardzo awaryjne podobno są i duże luzy dostają, więc zastanów sie B)

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=5341


Temat: Zamiana... MF255 na 5245

Jak chcesz 5245 to daj sobei spokój z 4x4 i weź 5211 bo za napęd liczą sobie jak za drugi ciągnik i jeśli nie masz zabagnionych łąk to styknie bo co z tego napędu jak silniczek słąby i jak wjedziesz w błoto to się będzie tylko dusił, 5211 kupisz dużo młodsze w lepszym stanie i mniej wysilone, a pozatym każdy woli stare zetory bez napędu bo maresorowaną przednią oś, a przednie napędy w starych zetorach bardzo awaryjne podobno są i duże luzy dostają, więc zastanów sie B)
niezgadzam się z tą tezą ża za napęd cenią tyle co za 2 ciągnik przeważnie jest to a granicach od5 do 10 tyś zależy od stanu i modelu a jeżeli chodzi o prace w polu to 4x4 jest bezporównania lepszy od napędu na 1 oś ale to już zależy kto co chce


28tys. to chce gosciu w Gomunicach za 6245 tylko silnik ma od 72xx no i jest z 1982 roku :mellow: aktualnie przechodzi remont skrzyni(mozi ze tylko jakies kliny sie zerwaly,a tryby w super stanie) no i bedzie jeszcze pomalowany. A za tego na zdjeciach powiedzial mi 29tys.(1992r) z tym ze opony do wymiany,no i szyby(przednia,tylna i boczna)
nie orientuje sie czy w roku 1982 produkowali już6245 co wiem to był model seri 6011 6045

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=5341


Temat: Zamiana... MF255 na 5245

Jest u nas taka opinia i ludzie którzy mają zetory z napędem narzekają ze są awaryjne te mosty a po przesiadkach z zetorów bez napędu komfort jest gorszy bo bardziej trzęsie
co tam się ma sypać jeżeli od czasu doczasu przesmarujesz krzyżaki sfożnie ,kontrolujesz olej wmechanizmie różnicowym to w 5245 pojedziesz i pojedziesz dość długo ,może koszt przednich opon jest troche droższy ale coś za coś

Źródło: agrofoto.pl/forum/index.php?showtopic=5341




© Wiersze o przyjazni design by e-nordstrom